Şeref ÖZTÜRK Sınıf Öğretmeni
HEM BAŞARI HEM HUZUR
22.10.2018

 

Eğitim sisteminin belirlenmesinde karar vericiler eğitim sisteminden memnun değil. Eğitimin paydaşlarından ebeveyneler, eğitim iş görenleri ve örgütleri de memnun değil. G 20 ülkesiyiz.  Dünya Ekonomik Forumu’nun 2018 yılı verilerine göre 138 ülke arasında 101. Sıradayız. Ulusal anlamda eğitim sisteminin demokratik, laik, bilimsel olması için taleplerin ebeveyneler, eğitimciler tarafından et kemiğe büründürülmesi zaman alacaktır.

Veli, öğretmen, okul işbirliğiyle çocuklarımız için yola çıkarsak yol görünür. Sanayi Devriminin gereğini yeterince yerine getirmesek de teknolojinin geldiği aşamayla(bu bir fırsattır) 21. Yüz yılı kodlama ve yazılım dersleriyle yakalayabiliriz.

Eğitim çocuğun, insanın yaratılışına doğasına uygun olmalı. Bilgiye ulaşma daha kolay. Ancak çocuğa ulaşma daha kolay olmalı. Ders zili çaldığında çocuklar kendini hemen sınıf dışına atıyorsa problem vardır. Problem de başarıyı tanımlamadaki sakatlıktır.” Başarı, mutluluğun artarak devamıdır. Hayatta değerli hedefleri fark ederek ilerleme ve gelişmedir.” Bir fidan veya tohuma nasıl ürün vereceği öğretilmez. Kök salıp taşı çatlatıp büyüyorsa bitki, insan özünde de aynı çaba vardır. Yeter ki doğal varlığını baskılamadan özündeki enerjiyi fark ettirelim; yaşayıp yaşatalım. Burada öğretmen çocukla ruhsal etkileşmeyi bilecek, çocukla eş duyum yapabilecek. Ebeveynlerin öğretmene inanması tabi ki her zaman kıymetlidir.

 Çocuk gerçek doğasını keşfedeceğini ve kim olduğunu bileceğini, düşlediği her şeyi gerçekleştirebilme yeteneğini keşfedeceğini aileden ve okuldan motive edilmeli; çünkü hepimiz sonsuz güç sahibiz. Bu enerjisini yakalamada hepimiz yardımcı görevlileriz. Sevgiyle yapılan bu iş hem başarıyı, hem de huzuru getirir.

Bu anlamda 3 yaşına kadar 40 milyon kelime duyan çocuk zaten akademik başarıda açık ara öndedir. Bu geçse de kitap okuma alışkanlığı, gezip görme planlamaları başarıyı yakalamada, huzurlu olmada önemlidir. Okullar-ebeveyneler yaz tatillerinde test ödevi vermek yerine kitap okuma gezi planları devreye koyması başarı, farkındalığı artıracaktır,

Araştıran öğrenci, yönetici, öğretmen ve araştıran okul kavramını benimser ve gereğini yaparsak öğrenmenin her ortamda, her yerde olacağını hayata geçirmiş oluruz.  Başarılı, hayatından memnun insan yetiştirme çabası yürütülürken sevgi, şeffaflık, vicdan, merak, sorumluluk, eğlenmek işin doğasında olmalı. Açık alan, doğa  en büyük okuldur. Buraların kullanılması başarılı, huzurlu ve ekolojik insanı da yaratır.